Persbericht - mei 2009

Brandwerende voegvulling

Vedafeu is een indrukbaar, niet brandbaar voegvullingsmateriaal. Het product wordt geleverd als een zeer flexibel cilindrisch koord. Vedafeu garandeert een effectieve bescherming tot vier uur tegen brand en tegen rookgassen. Het koord is eenvoudig met de hand aan te brengen.

Vedafeu is standaard leverbaar in diameters van 12 tot 170 mm. Hiermee kunnen voegen van 8 tot 150 mm worden afgedicht. Grotere diameters zijn op verzoek leverbaar. Het koord kan desgewenst in combinatie worden toegepast met kit, afdekstrips, voegenband of voegprofielen. Vedafeu is geschikt voor dilatatievoegen in onder meer vloeren, wanden, plafonds, voegen in vooraf vervaardigde gevelpanelen alsmede rond buizen en goten.

Vedafeu is gemaakt van minerale vezels die zijn samengebonden met glasvezelgaren. Het materiaal is getest op het doordringen van vlammen en brandbare gassen door het Centre Scientifique et Technique du Bâtiment CSTB. Minerale vezels zijn vocht en schimmelbestendig.

Vedafeu wordt op Nederlandse markt gebracht door Arcas Trading BV. Op de website van het bedrijf (www.arcas.nl) vindt u nadere informatie over deze brandwerende voegvulling.

- Einde persbericht -

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:

Tekst en bijbehorende afbeeldingen: