Persbericht - jun. 2014

Vedafeu M brandwerende voegafdichting

Het assortiment Vedafeu brandwerende voegafdichtingen is uitgebreid met Vedafeu M voor voegen met een initiële breedte van 100 tot 300 mm. Vedafeu M garandeert een effectieve bescherming tegen brand en tegen rookgassen gedurende twee uur (EI 120) bij voegbewegingen tot + 50%. Het materiaal is geschikt voor horizontale en verticale (dilatatie)voegen en kan desgewenst worden toegepast in combinatie met afdekstrips of dilatatievoegprofielen. De nieuwe voegafdichting past in het leveringsprogramma tussen Vedafeu C (voor al dan niet werkende voegen van 10 tot 200 mm) en Vedafeu N (150 tot 560 mm).

Vedafeu M is gemaakt van biologisch afbreekbare vezels. Het bevat geen asbest of keramische vezels en is ongevoelig voor water en vocht. Vedafeu M is getest volgens de meest recente Europese normen op het doordringen van vlammen en brandbare gassen door het Centre Scientifique et Technique du Bâtiment CSTB.

Vedafeu wordt op Nederlandse markt gebracht door Arcas Trading BV. Op de website van het bedrijf (www.arcas.nl) vindt u nadere informatie over deze en andere brandwerende voegafdichtingen.

- Einde persbericht -

Noten voor de redactie, niet voor publicatie:

Tekst en bijbehorende afbeeldingen: